About the Journal

MORE+
본 학술지는 2000년 5월에 창립된 ‘한국국제이해교육학회’가 2005년 11월에 처음 발간하여 2019년 현재까지 국제이해교육의 연구를 전담하고 있는 국내 유일의 등재 학술지이다. 『국제이해교육연구』는 학제적 접근을 하는 복합학문 분야로서, 국제이해교육의 5기둥인 세계시민교육, 문화다양성교육, 평화교육, 인권교육, 지속가능발전교육을 중심으로 한 연구 성과를 다루고 있으며, 유네스코가 지향하는 국제이해교육의 이론적 토대와 실천 방안을 연구하는 논문을 게재하고 있다. 최근에는 유네스코가 제안하고 있는 세계시민교육(Global Citizenship Education)의 정립과 확산을 위한 연구도 전개하고 있습니다. 본 학술지는 매년 3회(4월 30일, 8월 30일, 12월 31일) 발간되며, 2015년에 한국연구재단 등재지로 선정되었다.
  • 0Article

    Draft Submission

  • 0Article

    Modified version

  • 0Article

    Final version

  • 0Article

    Author progress Status

Provision on Review by the Education for Interenational Understanding

MORE+
Article 1 (Purpose)
This provision aims to prescribe review on submitted papers and whether to accept them to the Journal of the Education for Interenational Understanding (hereinafter “this Society”).

Article 2. (Appointment of Reviewers)
① The editing committee including the chief editor shall appoint an editor suitable for the field of the accepted paper as a responsible editor.
② The responsible editor shall assign three review members and manage their review process.

Code of Research Ethics of the Education for Interenational Understanding

MORE+
Article 1 (Purpose)
This provision aims to establish ethics on manuscripts posted (expected to be posted) in the Journal of the Education for Interenational Understandingy (hereinafter referred to as “this Society”), preempt acts contrary to such ethics, and determine matters related to the founding and operation of the Publishing Ethics Committee (hereinafter “the Committee”) for fair and systematic ethics verification when acts contrary to publishing ethics occur.